Skip to main content

[1-B Math] Comparing Sizes


➗In Math class, we have finished unit about "Comparing Sizes". In this unit, we have learned to compare different lengths using a measuring tape and make a simple chart to show collected information. Also, we have covered a section about areas and kids developed an understanding of large and small things.  Finally, we have finished unit by looking at "comparing amount of water" section where the kids learned which containers can hold more and which can hold less. All of the sections were supported by hands-on activities as shown in the pictures below. 

Learners are measuring the lengths of different objects found in the classroom.



  Students are learning estimating skills. 


 Comparing the Amount of Water

 Comparing Area and Volume

 The End

Popular posts from this blog

[2年生 音楽] 「よい音で」「みんな仲良く」「思いをとどけよう」

「よい音で」「みんな仲良く」「思いをとどけよう」 音楽を楽しもう! ♪  「きしゃは はしる」                            ー教育出版「音楽のおくりもの 2」(P44~45)よりー 汽車の走るリズムの軽快感と速度の変化のおもしろさを感じ取る曲です。 「きしゃは はしる」をお聴きください。  合唱、鍵盤楽器、木琴、打楽器の演奏をグループで分かれて、 速さの変化を楽しみながら 演奏しました。    楽器の音の出し方を試したり、声の出し方を自分で考えながら練習しました。 ♪「こぎつね」                                                                                            ー教育出版「音楽のおくりもの 2」(P42~43 )よりー 秋から 冬にかけて、こぎつねの気持ちが少しずつ変化していく様子を表した曲です。 「こぎつね」をお聴きください。 合唱、鍵盤楽器、木琴、鉄琴、打楽器の演奏をグループで分かれて演奏しました。  歌は身振りも付けながら、楽器とリズムを合わせました。 打楽器で中心になるリズムを打って合わせました。                                鍵盤ハーモニカの指使いを繰り返して練習しました。 ♪  12月1日 学芸会での全員合唱 「U & I」 斉唱、...

[3a&b Primary English Class] Set and setting

Our learning focus today, was to confirm our understanding of what setting means, to use capitals as well as full stops correctly and to identify and use nouns and adjectives. As we explored the idea of the where a story takes place, we could have been mistaken for prospective homeowners, such was our concern with location location location.

2ーB 学級の様子 

あっという間の1年。どんな1年間でしたか?     来年はもっとよい1年になりますよ!           がんばれ!        国語最後の授業・・・1年間の「お・も・い」をあらわそう!     体育最後の授業・・・来年もなわとびがんばろう! 修了式・・・今年1年ありがとうございました!